Kassa matdagar

Efter att min sambo åkt brukar det ta ett par dagar för mig att få ordning på maten, det är helt enkelt inte kul att laga mat och äta den ensam. Förr i tiden betydde detta att ett flertal pizzor och/eller gyrosrullar intogs. Sen började mitt nya nyttiga liv och det innebar att jag åt tonfisk eller makrill i tomatsås direkt ur burken stående vid diskbänken. Sen blev jag gravid och är nu väldigt mån om människan där inne. Mini ska inte straffas för att jag är lat. H*n växer så det knakar och behöver nog massor med bra mat, näring och grejer. Så till lunch blev det pytt i panna och middagen bestod av rågflingegröt. Finns en hel del att önska men jag är övertygad om att det är bättre än en pizza i alla fall! Imorgon får sörjandet vara över och livet får börja rulla på som vanligt. Har tinat en matlåda med makaronilåda in case of motivationen inte infinner sig. Det gäller att ligga steget före.


Spicy korvpytt med råstekta rotsaker


Kommentarer
Postat av: anne

Jag tror nog att du äter både klokt och bra på det stora hela, barnet får nog sitt ska du se. Min mamma åt glass och äppelkart när hon väntade mig och låt vara att jag väl mest liknade Gollum när jag föddes, men jag blev rätt ståtlig och grann så småningom! :)



Din pytt ser osedvanligt god ut sägerhonsomåtjätteräkmackanallantillmiddag! :)

2011-02-03 @ 19:39:09
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inga M

Jag hör till dem som tror att foster påverkas av vad mamman äter och min teori därvidlag stämmer rätt väl in på hur Anne blev, söt som glass och lite syrlig ibland som äppelkart!

2011-02-04 @ 06:41:58
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0