En bra dag

Först och främst vill jag tacka Er för fina gratulationshälsningar igår!
Tusen tack!

Jag hade en underbar födelsedag även om jag saknade vissa av mina nära och kära. Dock är jag rätt van. Som före detta sjöman har jag firat de flesta högtider långt ifrån familj och vänner. Jag har sprungit runt i skitiga lastrum på midsommarafton, jag har ätit julbord ensam på bryggan och jag har gått ankarvakt och löst korsord på nyårsafton. Livet till sjöss är så glamouröst. Men igår var en bra dag. Alla dagar jag får vakna hemma är bra dagar.

Några tjejkompisar var här på födelsedagsfika på eftermiddagen. En av dem är min vapendragare M som jag nämnt tidigare i bloggen. M och jag har inte träffats på fyra månader då hon också är sjökvinna och det var underbart att se henne. Tjejerna hade skramlat ihop pengar till en bärsjal, en present som blev mycket uppskattad. Sambon och jag har tittat på en och är helt eniga om att vi vill testa och se om vi och bebis trivs med det. Så jag hoppas att den kommer användas flitigt till sommarn!


Kakfatet in action

Whoopiesarna blev mycket uppskattade, de var nästan godare efter en natt i kylen då de blivit härligt sega och mjuka. Bakade även morotsmuffins som även de bev en succé. För att uppväga alla kakor toppade jag med lite färsk frukt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0