Denguefeber?

Det halsonda igår blev bara värre och värre och under natten har jag snörvlat, nyst, frusit och svettats om vart annat. Känner mig dock lite bättre nu på ett sätt, halsen är mycket bättre men de andra typiska förkylningssymptomen blir bara värre och värre. Verkar inte ha någon feber i alla fall. Som den obotliga hypokondriker jag är så fick jag för mig inatt att jag hade drabbats av denguefeber. Hörde igår på nyheterna att det är flera svenskar som årligen får det på sin semester. Att jag inte varit på tropiska breddgrader sen hösten 2008 och att den turen gick till det malariadrabbade Västafrika och att jag käkade malariatabletter som godis hör inte hit. Efter ett moget övervägande och en lekmannaställd diagnos (men hey, jag har faktistk 5 gamla hp sjukvård samt fyra dagars akutsjukvårdspraktik i mitt CV!) har jag kommit fram till att jag drabbats av en helt vanlig oexotisk förkylning.



Outfiten i sjukstugan består som synes av förstora pyamasbrallor, stor kofta och fårskinnstofflor. Jag är verkligen ingen mysklädes-människa. Det är min värsta mardröm att fastna i mjukisbyx-fällan. Har för mig att jag hade det som krav när jag och sambon flyttade ihop för flera år sedan. Inga jävla mjukisbyxor var och varannan dag! Visst är det skönt, det kan jag inte säga något annat än. Men här hemma har mjukisar blivit något lyxigt. Något man får ha när man hyrt film, köpt Sveriges största påse lösgodis och är allmänt sunkig. Självklart är det också tillåtet med myskläder när man är sjuk. Som idag. Så nu blir det ännu mera SATC. Min underbara sambo agerade X-Box-support via sattelitlina från Nordsjön igår. En knapptryckning senare funkade makapären. Himla praktiskt ibland med en ingenjör i huset...

Kommentarer
Postat av: Linnea

ja, tack så mycket! Det där med amningen har varit långt mer laddat än vad jag trodde, men jag lär mig acceptera läget... Hoppas att det kommer funka bra för dig! :)

2011-02-07 @ 12:08:34
URL: http://www.linneas-viktblogg.blogspot.com
Postat av: Tweety

Mysbyxor slänger jag alltid på mig efter jobbet, så skönt. Men du har rätt man får passa sig lite ;-)Min man är också hemma i data/teve/film & x-box branchen så ibland gör jag som du, ringer han på jobbet. Vi har helt klart val rätt män ;-) krya nu på dig & ta hand om den lille i magen. Kramiz

2011-02-07 @ 15:46:30
URL: http://tweety26.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0