Dagens insikt

Jag älskar Brago-kex. Vissa tycker att de är torra och tråkiga men jag tycker de är underbart goda. Perfekta vardagskex liksom. Kanske inget man dukar upp med på ett fint kalas men som kaka till kaffet en tråkig måndag duger de alldeles utmärkt. För ett tag sedan såg jag i hyllan att det fanns Brago Fullkorn. De är knappt märkbart nyttigare än vanliga Brago-kex men jag tyckte att de var värda att testa. Dagens insikt är dock att Brago Fullkorn inte smakar som vanliga Brago.



Varför gör man så? Varför tror man att en ny produkt, inspirerad av en gammal, ska smaka likadant? Det är väl självklart egentligen att två olika produkter smakar olika? Annars hade det ju inte behövts just två produkter. Jag tyckte att Brago Fullkorn smakade gott men ändå blev jag så ruskigt besviken för att de inte smakade som vanliga Brago-kex. Jag var sugen på de vanliga men hade bara fullkornsvarianten hemma. Egentligen är det ju som att bli besviken på vaniljglass när man äter det för att man är sugen på chokladglass... Jag antar att jag just presenterat ännu ett i-landsproblem för er...
http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article8498038.abinte

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0