Cravings i sömnen

Jag har en väl inrotad vana. När jag kommer hem efter en tenta klär jag alltid av mig och går och lägger mig direkt. Vet inte när jag började med detta men det går säkert att härleda till tiden då jag var ung sjökaptensstudent i mina bästa år som gladerligen halsade öl även kvällen före tentor... Hur som helst så tycker jag att det är ruskigt skönt att bara få lägga sig i sängen och koppla bort allt. En tenta är en rätt stor psykisk urladdning med full koncentration så hjärnan är ofta lite bortkopplad när man kommer hem. Hur som helst så gjorde jag samma sak idag. Hoppade i säng vid elva och ställde ingen klocka. När jag sover på dagen vaknar jag alltid max en timme senare. Idag vaknade jag halv två. Och vet ni varför?

Nej, jag var inte kissnödig (även om det är det som får upp mig ur sängen nu för tiden)

Jag vaknade för jag var sugen på Mariekex med Nutella!

Efter lördag får det vara slut på bakandet. Det är illa när man börjar drömma om bakverk och får cravings i sömnen.


Mailade sambon och berättade om anledningen till att jag vaknade.
Han berättade att han ätit våfflor med Nugatti till fikat. Schyst. Verkligen.
Nugatti är hundra gånger godare än Nutella.
Kan man köpa Nugatti i Sverige?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0