Är du verkligen gravid?

Jag har haft en väldigt lindrig graviditet hittills men så är jag bara i 23e veckan också. Jag har inte känt något illamående, inga kramper i ben eller vader, humöret är som vanligt, inga cravings, hår och hy ser ut som vanligt, inga känningar av foglossning. Bortsett från en mage som växer och sparkarna jag känner så är det inget som gör att jag känner mig särskilt gravid. Dock blir jag trött på när människor skämtsamt frågar om jag verkligen är gravid. Flera har sagt det. De undrar om jag har mått mycket illa, om jag har halsbränna, om jag äter jord. När jag svarar nej på alla frågor så kommer frågan. Men är du verkligen gravid? Jag blir så irriterad. Räknas inte min graviditet för att den avviker från "den normala" på ett positivt sätt?

Min mamma mådde bra under bägge sina graviditeter. Med mig kände hon lite morgonillamående. Med brorsan var hon precis som vanligt. Hennes mage var dessutom så liten med honom att hon en månad innan förlossningen var på en begravning där hon hade på sig en vanlig kjol med gummiband runt knappen och många såg inte att hon var gravid! Kanske fortsätter den positiva trenden för mig? Kanske får jag havandeskapsförgiftning, blir inlagd för högt blodtryck och får sådan foglossning att jag behöver kryckor? Är jag mer gravid då än vad jag är nu?

Kommentarer
Postat av: itsallabouttakingcontrol - 5 6 k i l o

Men grattis! :D åh! Bebis!

Postat av: josefin - följ mitt nya liv 2011

sv: absolut =) det tror jag med! <3

2011-02-10 @ 21:44:18
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: Linnea

Åh, det är ju bara för dig att tacka och ta emot en sån bra graviditet! :)



Och apropå din kommentar, rym och gift er! Det är svindyr med bröllop... :D

2011-02-10 @ 22:16:30
URL: http://www.linneas-viktblogg.blogspot.com
Postat av: Alexandra

sv: jo alla säger de, men jag tycker inte det är så krångligt - nu när jag bara kollar såhär på det. Sen har jag min mamma som gjort det fyra gånger xD haha :)

2011-02-10 @ 22:48:04
URL: http://alexandraolin.blogg.se/
Postat av: bitterfittan

jag har en ny blogg!



om du är intresserad hehe

2011-02-11 @ 02:25:16
URL: http://www.emmasajjer.blogspot.com/
Postat av: Inga Magnusson

Äsch, inte behöver man må illa heller. Jag såg inte gravid ut förrän i sjunde månaden så där, gick inte upp mer än runt 10 - 12 kilo någon gång vid mina tre tillfällen. Och jag var helenergisk under graviditeterna, mer energi än vanligt. Det berodde antagligen på att jag annars har väldigt lågt blodtryck och det då höll sig lite högre än vanligt, dock inte för högt. Minns att jag dagarna innan min första förlossning skurade väggarna på jobbet med långborste för att sedan måla dem! Det var väl att ta i förstås.



Njut av att få må bra!

2011-02-12 @ 07:26:15
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hej! Vad roligt att du hittade in på min blogg - var ju tvungen att kolla in din också, får fortsätta lite mer senare dock, ska nu iväg och jobba! Härligt att du också är gravid, själv är jag nu snart i veck 29 så det är lite före dig. Jag har inte heller haft något jobbigt eller en massa saker som man kan tänka sig när man är gravid. lite illamående i början i o för sig, men det är inte mycket att tala om. Nu har jag dock lite svullna ben - kom för ca en vecka sedan. Naturligtvis börjar det kännas nu på vikt och allting, att man kanske inte går så himla fort(även om jag inte gjort det innan heller=))

Hur som helst, vad roligt att hitta hit till dig också och välkommen tillbaka till mitt krypin!

Lotta

2011-02-14 @ 10:51:39
URL: http://www.viktinfo.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0