Ugglor

Ugglor. Vad är grejen med ugglor egentligen? Någon som vet? Överallt är det ugglor. Ugglor verkar vara superhett i babyland. Är jag den enda som inte förstår varför? Är jag den enda som är lite rädd för ugglor? När jag var liten brukade vi fira midsommar i mina faddrars sommarstuga mitt ute i den dalsländska skogen. Nära stugen fanns det en övergiven lada och därinne bodde en uggla. Vi var där ett år och tittade på den. Jag minns hur vi smög in i den mörka ladan, hur brädorna knakade och hur vi till slut fick syn på ugglan. Kusligt.


Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Det är nåt speciellt med ugglor men jag vet inte vad. Yngste sonen var väldigt fascinerad av dem. Han hade en fågelbok och lärde sig namnen på alla svenska ugglearter när han var fyra år. Sen när han började rita på datorn så var en av de första bilderna just en uggla.

2011-12-16 @ 04:46:58
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0