Tapas



Igår kväll hade vi lite tapas-mys här hemma. Vädret var grått och längtan om att dra till Kanarieholmarna stor. Totalt blev det tio olika rätter och det var så gott! Kanariska potatisar med mojo-sås, aioli, avocado, serrano, spett med korv och oliver samt parmesan och soltorkade tomater, vitlöksfrästa och vinkokta champinjoner, räkor i egenpåhittad chili/lime-marinad och vitlöksbröd. Ett ord. Himmelskt!

Blev faktiskt förvånad över hur otroligt gott det var. Och hur enkelt det var att tillaga. Det var definitivt inte sista gången vi åt tapas här hemma. Tyvärr har Kalmars enda tapas-ställe stängt. Trist. Att få sitta och plocka från olika tallrikar och skålar är underbart!



Till efterrätt blev det filéade rom-marinerade apelsinklyftor med lite vispad grädde smaksatt med vanilj. Även det ett recept påhittat där och då men gott var det. Å andra sidan så blir allt gott med den här rommen. Tyvärr säljs den bara i USA och Canada.

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Alltså här är det fest och partaj! Vad firar Ni? Tapas här till de där moderna maträtterna som inte vill bli lagade i mitt gammaldags hushåll med mest potatis och brun sås. Men det är spännande att testa nytt, jag måste nog pröva vid tillfälle.

2011-12-19 @ 05:13:17
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Linda

Det där ser ju underbart gott ut! Får nog bli lite tapasmys en lördag framöver. :)

2011-12-19 @ 10:38:03
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/
Postat av: Sanna -Mamma till MEja

Eller hur, jag blev lugn när jag fick se den stora kön som gick till denna undersökning :) Då insåg jag att det är nog ingen fara :)



Skönt att höra.

Hoppas ni får en underbar jul tillsammans :D

2011-12-19 @ 11:28:40
URL: http://sannis1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0