När Adam sover

När Adam var liten, yttepytteliten, fick jag ett klokt råd. Världen var då så uppochner så jag kommer inte ihåg vem jag fick det av tyvärr. Är det någon som känner sig träffad får ni ta äran åt er! Personen sa att jag, innan han somnade, skulle bestämma vad jag skulle göra. När han somnat. Det kunde vara vad som helst. Sova. Dricka kaffe. Städa. Titta på TV. Det är nog ett av de bästa råden jag fått i mammaland!

Idag tänker jag inte så mycket på det. Vad jag gör under hans korta sömnperioder på dagen har blivit rutin. Ungen sover bara mellan 20-35 minuter. Jag kokar en lite för stor kopp kaffe. Jag börjar dricka den stående vid diskbänken. Sen plockar jag undan så gott det går. Plock, plock, plock. Med jämna mellanrum återvänder jag till diskbänken för att sörpla lite mera kaffe. En tvättmaskin är laddad, lunchdisken diskad och spisen avtorkad. Så om ni ursäktar, nu måste jag återvända till diskbänken och mitt kaffe!

Och ja, man skulle kunna bära kaffekoppen med sig men nej. Dricka kaffe vid diskbänken är min grej.

Kommentarer
Postat av: Josefine - Mamma till Alva

åh vad tråkigt, men han vänjer sig kanske vid hemlagad mat snart ? Alva har aldrig spottat ut något istället, haha.. ett litet matvrak :)

2011-12-05 @ 14:28:26
URL: http://emmajosefine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0