Kalas i dagarna tre

Julkalaset här på ön började i fredags. Julmaten smakades på och igår dukades det stora julbordet upp. Sill, makrill, lax, ål och annat gott från havet. En skinka ställdes också fram för de som ville ha. Personligen avskyr jag griskött i allmänhet och julskinka i synnerhet. Julafton blev lugn, mysig och sådär lagom otraditionell som det brukar bli i vår familj. Idag har resterna ätits upp och julklapparna skall snart packas ner i påsar och fraktas hem till Kalmar. Summa summarum, en fantastisk jul och en bebis som fascinerades mest av snören och matkåsorna vi fick i julklapp.

Någon bild dyker nog upp i nästa vecka, mitt mobila bredband är lite för segt för att ladda upp bilderna...

Kommentarer
Postat av: mon

så härligt med så små barn som bara intresserar sig för snören, underbart!

2011-12-26 @ 22:54:05
URL: http://thomasmatblogg.blogspot.com
Postat av: emsut.



Jag köpte ett stort paket till min systerdotter med en dockvagn i. Men att STÅ på paketet var det roligaste.. inte innehållet :)

2011-12-27 @ 18:49:22
URL: http://emsut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0