Ja tack

Jag har precis tackat ja till två distanskurser som jag sökte inför vårterminen. Den ena är en grundkurs i logistik och den andra en kurs i interkulturell kommunikation. Den första är jag intresserad av och vet att den blir ett bra komplement, både till min sjökaptensexamen samt till min pågående ekonomiutbildning. Den andra, tja, den lät intressant. Ville egentligen läsa en grundkurs i transporträtt men för att läsa den krävdes grundkurs i logistik.

Bägge kurser är på distans, 50%. Jag vet inte vad jag gett mig in på. Jag har aldrig läst på distans innan och har ingen aning om hur det fungerar. Om det fungerar. Fungerar för mig alltså. Disciplin är inte ett ord som stämmer bra in på mig. Jag pluggar bäst när en lärare står med piska över min rygg. Men det ska bli intressant. Ser faktiskt mer fram emot själva upplägget än kursinnehållet. Vill veta hur det går till. Fungerar det bra ska jag nog försöka skrapa ihop en ekonomiexamen på egen hand. Plocka kurser här och där och kunna vara hemma mer med Adam. Målet just nu är att ha min andra examen klar inom fyra år.

Kommentarer
Postat av: emsut.



Jag har läst handikapp- och rehabiliteringsvetenskap och två terminer pedagogik på distans och jag tycker det är skitbra med distansstudier. Friheten i att du kan plugga (nästan) när du vill passade iallafall mig perfekt :)



2011-12-13 @ 09:07:47
URL: http://emsut.blogg.se/
Postat av: Sandra

Härligt! Jag har läst några distanskurser. Kan fungera toppen ibland och ibland blir det pannkaka. Beror mycket på kursens upplägg och hur kontakt med kursansvariga fungerar men också hur övriga som läser kursen är!



Hoppas det blir bra!

Kram

2011-12-14 @ 11:12:12
URL: http://enlattarevag.blogspot.com/
Postat av: Inga Magnusson

Jag har läst in ett par olika lärarutbildningar på distans och några andra kurser. Det funkar bra om man inte låter uppgifter bli liggande och torna upp sig till berg. Bra att ha en liten marginal hela tiden för oväntade händelser som kan göra att man annars kommer efter typ sjukdom eller så. Ofta kombineras distansstudier med datorstöd och något speciellt studieprogram som man använder i sin eventuella nätverksgrupp. Och så får man ofta en handledare som man kan fråga till råds och det ska man göra.

Det låter roligt, kommer säkert att gå bra.

2011-12-14 @ 22:41:13
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0