Invägningarna

Veckans invägning har uteblivit i flera veckor. Motivationen har inte funnits men vågen har varje vecka stannat på strax under 88 kilo vilket jag varit nöjd med. Inte upp, inte ner. Stilla. Helt okej. Efter en helg fylld med julgodis, hämtmat och öl fick jag dock en smärre chock när jag ställde mig på vågen. Jag kan inte skylla två kilo plus på att jag hade pyjamas på mig. Inte heller kan jag ge all skuld åt röda veckan. Det här är ohållbart. Jag är farligt nära 90 och jag har lovat mig själv att aldrig mer komma över 90 igen. Så. Ny vecka, nya tag. Och den där jävla julen närmar sig med stormsteg. Mat, godis, must. Jag hade kunnat ge mig själv två veckor fritt, säga att jag börjar efter nyår. Gör jag det kommer jag ha passerat 90 med råge. Så jag börjar nu. Eller rättare sagt fortsätter. Motivationen är borta men mer fläsk ska inte få fäste på min kropp.

Kommentarer
Postat av: emsut.



Samma här. Inget mer fett.

2011-12-12 @ 09:44:14
URL: http://emsut.blogg.se/
Postat av: Linda

Säger det samma. Nu kör vi! :)

2011-12-12 @ 09:53:53
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0