Nattningsrutiner

Ni med större barn, när började ni införa någon form av nattningsrutin? Är det något särskilt ni tycker fungerat extra bra/mindre bra? De sista kvällarna har Adam börjat bli trött vid halv sju. Vid sju har jag bytt blöja, satt på pyamas och boostat honom med en schlurk BabySemp även om han åt nyligen (mattiderna varierar fortfarande väldigt mycket från dag till dag). Efter det har han sovit till någon gång mellan 01-02 då han vill ha mat. Oftast somnar han om direkt för att sen tycka att dagen börjar runt 05. Vi är lite oeniga angående det sista... ;) Oftast blir han lugn när jag tar över honom i vår säng då och vi kan slumra vidare en timme till eller två då det är dags för mat och dagen börjar på allvar.

Tycker att det är en lagom tid att lägga honom mellan sju och åtta, då får jag några värdefulla timmar för mig själv (och sen tillsammans med sambon när han kommit hem). Att morgnarna blir tidiga kan jag leva med. I alla fall om han somnar om på natten, då är det inte så tungt. Men hur tusan ska man göra för att han ska vilja gå och lägga sig vid den tidpunkten varje dag? Är han inte trött så somnar han ju inte? Ibland sover han mycket på dagen, då är han ju inte lika trött på kvällen? Är det överhuvudtaget möjligt att redan, han är snart tio veckor, få till någon rutin eller är det något som kommer med tiden?

Kommentarer
Postat av: Sanna -Mamma till Meja

Det blir väl mer rutin sen. Mamma sa till mig att jag skulle vänta och se när hon sover en hel natt. Meja klämmer runt 6-8timmar non stop på natten. Fortfarande är det olika när hon somnar, jag föredrar ju den sena turen runt tio elva så får jag sova också. Men vettu tusan hur jag ska bära mig åt sen :)



Ja, var ju tvungen ;) Sambon äter inte spenat så jag fick klämma i mina i små portioner :D

2011-08-11 @ 18:05:12
URL: http://sannis1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0