Vad gör man på helgen?

Vad skall man som gravid gräsänka göra på helgen? Jag känner mig så vansinnigt tråkig när jag bara sitter här i soffan. De flesta av vännerna är out of town. Och de som är kvar befinner sig på helt andra ställen i livet än mig. Det är en nackdel med att skaffa barn först i bekantskapskretsen. Några av vännerna, de som är out of town så klart, har lugnat ner sig och insett att jorden går inte under om man sitter hemma en lördag. De flesta andra av mina vänner och bekanta är ensamstående sjömän som ser öldrickande som en självklar hobby.

Jag ser på Facebook att det verkar vara ett stort kalas på gång ikväll på sjöbefälstudenternas pub. Jag hade kunnat gå dit. Men jag vill inte. Jag vet redan nu att jag inte kommer ha kul. Det är en sak att sitta på en lugn hemmafest eller på en mysig pub med min alkoholfria öl. Då bryr jag mig inte det minsta om att vännerna dricker vin. Det är en annan grej att gå på en studentfest för sjömän. Det blir en viss nivåskillnad om vi säger så...

Så jag antar att jag blir fast här i vår sköna soffa. Plugga ett par timmar, kanske gå och simma och sen TV-mys för resten av kvällen. Trist, javisst! Men jag trivs betydligt bättre med det än att stå nykter i ett folkhav av fulla människor och sjunga what shall we do with the drunken sailor. Jag har gjort det och det var kul. Då.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad glad jag blev av din kommentar! Hoppas att du hade en bra fredagskväll, vacker mage du har! Jag saknar min:)

2011-04-02 @ 15:19:35
URL: http://Famherbertsson.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0