SMS-konversation mellan herr och fru Mupp

Igår kväll fick jag ett sms.

I hamn, bunkrar, biljetten ligger här :) Stavanger, Oslo, Arlanda, Kalmar! Landar 22 :) Mycket att göra nu! Puuuuuuuuss!

Jag blir glad. Men lite fundersam och messar tillbaks.

När? Imorgon? På onsdag? Ikväll?!

Svaret kommer inom en minut.

Aha, missade det! :) Imorgon!

Ja, det är minsann inte lätt att få ner all relevant fakta med hjälp av 160 tecken. Mannen i huset kommer i alla fall hem ikväll istället för imorgon som det normalt brukar vara och det gör mig så glad! Om cirka tolv timmar har jag honom hemma igen. Det är underbart! Och bäst av allt är att han kommer vara hemma i tre månader den här gången!

Kommentarer
Postat av: Philippa - 23 och blivande tvåbarnsmamma

gud vad härligt det låter



Sv: ja, lite så är det ju. när sambon är hemma så är han hemma 24 h/dygn och kan vara hur mycket lekfarbror som helst. själv så blir jag ju den sura och griniga mamman som klagar, tjatar och gnäller all övrig tid. men oftast är det bra mellan oss trots avståndet men ibland blir det bara för mycket, speciellt när man inte vet när han kommer komma hem nästa gång

2011-04-26 @ 11:45:44
URL: http://phlippans.blogg.se/
Postat av: Ylva Lee - blivande ung mamma

sv: jo, har varit och kikat lite grann faktiskt :D som tur var har jag ju ganska lång tid på mig att hitta en passande klänning :) ska kolla lite i dom du nämnde.. har mest varit på h&m och gina nämligen

2011-04-26 @ 15:26:49
URL: http://shuang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0