Prinsessan på ärten?

Varför säger man att man sovit som prinsessan på ärten när man sovit jättebra? Var inte hela grejen med henne att det låg en ärta under madrassen som irriterade henne så att hon inte kunde sova? Eller har jag missförstått sagen? Eller det kanske rentav bara är jag som säger att jag sovit som prinsessan på ärten när jag sovit gott?



Jag har i alla fall sovit fantastiskt bra inatt. Sängkläderna kändes precis så svala och rena och doftade precis så gott som jag trodde och jag låg en stund igår kväll och bara rullade runt (i den mån jag kan rulla runt) och sparkade och fnissade. Det var smaskens! Även imorse var den där rena känslan kvar och jag kom på en klar fördel med att vara gräsänka. Ikväll kan jag sova på sambons sida av sängen och få uppleva samma smaskiga känsla igen! Det gäller att se det positiva i saker och ting!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Härligt att sova gott!



Jag har också fått för mig att sagan har den innebörden....men jag vet inte om jag använder uttrycket "jag har sovit som prinsessan på ärten"... :)



Hoppas helgen har varit fin!

2011-04-17 @ 12:51:11
URL: http://enlattarevag.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0