Nya grannar och kycklingar

I sommar ska jag tydligen få nya grannar. Spännande. Ni vet säkert vilka dom är. Den lokala tidningen har redan gjort sig familiära med dem och kallar dem för Vickan och Danny. Lite besviken är jag allt. Kunde inte tidningen kommit på ett lite bättre aprilskämt? Det här var så uppenbart. För uppenbart. De bästa aprilskämten är ju de som man faktiskt går på de första sekundrarna, innan man fattar vilken dag det är. Jag såg att GöteborgsPosten skrev att de skulle sänka ostindiefararen Götheborg när Göteborg firar 400-årsjubileum år 2021.

Nu sa dom precis på radion att Kalmar FF ska byta färg på sina tröjor från röda och vita till kycklinggula. Anledningen? Det har byggts en ny arena här i byn som fått det fina namnet Guldfågeln Arena. Vem som är huvudsponsor kan ni kanske lista ut... FF ville nu, på den allsvenska premiären och invigningen av arenan, hylla samarbetet med sin sponsor genom kycklinggula dräkter. Attans att det inte var Chippendales som sponsrade bygget av arenan...

Vilka aprilskämt har Ni stött på idag?


Mina nya grannar vid sin sommarstuga
Bild lånad från Barometern

Kommentarer
Postat av: emsut.



Men oj! Då ska ni ju snart ha.

Jag tyckte det var nyss man fick reda på att

du var gravid.. Så spännande :)



Inga aprilskämt här än så länge!

2011-04-01 @ 08:46:09
URL: http://emsut.blogg.se/
Postat av: emsut.



Bröllopet blir den 18 juni! Så det är inte så långt kvar nu och jag har varken klänning eller typ.. något fixat känns det som :)



2011-04-01 @ 08:54:15
URL: http://emsut.blogg.se/
Postat av: ylva

SV: Haha ja verkligen...

Vila vila vila... mat... vila mat sova vila mat ja typ i den ordningen ;) Kul att du tagit up bloggandet igen! :D

2011-04-01 @ 09:33:25
URL: http://mammaylvis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0