Nerkrafsade ord

Jag är helt facinerad över vilket väder som dragit in över landet! Och bäst av allt, det verkar ju stanna några dagar till! Det är så mycket lättare att gå upp på morgonen när man ser solen och den klarblåa himlen mellan gardinspringorna! Ännu en dag har alltså grytt och idag är jag pigg och utvilad. Kommer vara fullt upp idag med barnmorsebesök och sen ett eftermiddagsseminarium i skolan om människor, mått och makt. Har läst litteraturen vi skulle läsa men det handlade om något helt annat än vad jag trodde... Lite besviken blev jag då.

Snart är det påsk. Jag vet inte hur eller om jag ska fira påsk. I min familj har vi alltid firat påsken. Massor med god mat, vi har gett varandra påskpresenter och på kvällen har vi tittat på påskefyren. Påskefyr är att jämföra med Valborgsmässobrasor, en stor eld alltså, och verkar vara ett lokalt fenomen på olika platser i Sverige. Valborg är det knappt någon som vet vad det är där jag kommer från. Första gången jag såg en Valborgsmässobrasa var 2007 då min sambo släpade med mig till vårfirandet på hans barndomsort!


Kommentarer
Postat av: Sanna -Blivande Mamma

ELLER hur, man hör att folk börjar packa väskan mm. Är det dags redan? VA?! näääää skämtar ni :)

Man blir lite tagen på sängen, det är verkligen nära! Du de där 2månaderna kommer rusa iväg. När du läser att jag har fått så har du inte alls långt kvar heller :) Fy så spännande!

2011-04-19 @ 10:31:33
URL: http://sannis1987.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0