Mitt förhållande till ICA

När jag som sextonåring flyttade hemifrån skaffade min mamma ett ICA-kort i mitt namn. Varje månad satte hon in en peng där för att försäkra sig om att jag hade pengar till mat och inte festade upp varenda krona. Det dröjde flera år innan jag vågade berätta för mamma att jag rätt snabbt kom på att det var fullt möjligt att göra kontantuttag i kassan på ICA...

Sedan dess har jag varit en mycket trogen kund hos ICA. Jag är så trogen att det tar emot att handla i en annan affär! ICA är en trogen gammal partner för mig och jag uppskattar allt jag får tillbaks. Mina varor till exempel. Vissa tycker det är creepy, jag tycker det är genialiskt. Jag vill ju hellre ha rabatt på grejer jag handlar än på en storpack Tena Lady eller Felix färdigrätter! För min del är det hlt lugnt att ICA analyserar vad jag köper. Det går ändå inte att handla så mycket hemligheter i en mataffär...

Jag är så förälskad i ICA att jag har laddat ner en appp till min smarta phone. I den kan jag se saldo på kortet samt veckans och mina personliga erbjudanden. Grymt! Bortsett från Facebook är det den app jag använder mest. Min sambo fnissade åt mig när jag en kväll låg och ändrade inställningarna i den för att få den så optimal som jag ville ha den. Jag kollar ICA i mobilen, han spelar Angry Birds.

Den här veckan är det extrapris på kycklingfilé. 49,90 kronor för ett kilo Kronfågelns filé. Grymt! Och man kan köpa färgglada matlådor för tio kronor styck. Love it!

Och vet ni vad jag gillar ännu mer? Att i kassan få höra:

- Det blir 324 kronor

Swish swosh med kortet

- Då blir det 294 kronor

Älskade ICA!


Är Ni någon särskild mataffär trogen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0