Långklänning

När man kollar runt i butikerna är det väldigt mycket långklänningar just nu. Jag tror dock att det är ruskigt ute att säga långklänning och att det nu för tiden heter maxiklänning? På min tid hette det minsann långklänning. Så det så. Jag minns att jag hade en röd, ganska skir klänning med små vita prickar på när jag var i tidiga tonåren. Den var köpt på damavdelningen och jag kände mig så vuxen i den. Den var v-ringad, satt åt lite i midjan och blev sen vidare. Den hade långa ärmar och knappar hela vägen ner till golvet. Jag älskade den klänningen men använde den inte särskilt ofta. Den kändes för fin. När skulle jag vara så fin?

Jag sitter och tittar på olika långklänningar och känner fortfarande så. När ska jag vara så fin? Jag har hittat ett par klänningar jag verkligen fastnat för men jag kan ju inte köpa dem nu. Just nu har jag en stor kula mitt på magen... Och att köpa en nu känns lite risky, tänk om den inte passar efter förlossningen?


Klänningarna kommer från Indiska, Gina Tricot och HM

Om jag köper någon av dessa vet jag exakt när jag ska ha den. Jag vet precis när jag får vara så fin. Det ska vara i slutet av sommaren på vårt barns dop/namngivningscermoni/välkomstfest/vad det nu blir. Då vill jag vara så fin. Då får jag vara så fin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0