Bulleribär

Förra lördagen testade jag kuckelikola. Idag var det bulleribär som fick följa med mig hem från affären. Kuckelikolan var rätt söt, mycket berodde nog på all den kolasås jag öste på. Bulleribär var helt underbart god. Bärig gräddglass med små bitar av mjölkchoklad. Den kan jag verkligen rekommendera! Kvar att testa är nu chokofilijoko.

Chattade med sambon förut om glass. Han är chokladälskaren i vår lilla familj. Jag äter det utan problem och tycker det är gott men om valet står mellan choklad och vingummi så är det chokladen som ryker. Lätt.

Jag: Det finns en glass som heter chokofilijoko, har inte bestämt mig för om jag ska spara den tills du kommer hem eller om jag ska köpa den nästa helg :-)

Han: Hihi, ja, du kan ju provköra den :-)

Jag: Jag är bra på att provköra glass, bara så att du vet :-)

Han: Jag vet älskling, jag vet... ;-)


Kommentarer
Postat av: Glasstestaren

Jag blev däremot missnöjd BulleriBär-glassen. Fräckt namn och snygg omslagbild, men smakmässigt en klar besvikelse bland GB:s glassar. Kändes som barnglass, utan några tydliga smaker eller kontraster. Och mjölkchokladflisorna var beska. BulleriBär är en häxblandning som jag tycker borde stannat i GB:s testlabb. Jag får väl provköra Kuckelikola nästa gång. Eftersom jag inte tycker om chokladglass så tänker jag inte ens testa Chokofilijoko.

2011-06-24 @ 05:41:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0