Blommor?

Jag har aldrig haft en blomma på balkongen i hela mitt liv. Dels har jag inte varit intresserad, dels så är det få blommor som klarar fem veckor utan skötsel. Men nu har jag all tid i världen att sköta om en blomma! Samt att jag vill ha en blomma! Överallt i stan ser jag fina plantage med påskliljor och några blommor som ser ut som gigantiska styvmorsvioler, heter dom penséer må tro?

Eftersom jag aldrig ägt en blomma vet jag inte hur jag planterar en heller. Är det så enkelt som det verkar? Köpa en kruka, lite jord och själva blommorna. Ta upp blommorna ur sina små plastkrukor och sen trycka ner dom i jorden i den stora krukan? Det är så jag hade gjort i alla fall. Är det någon som kan hinta om jag är på rätt väg? Och behöver man näring och gödsel och sånt där?


Kryddodlingen jag hade i sensomras

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0