B-b-b-bingolotto!

Gott folk, jag vann minsann en bingolott i Korpens motionsbingo! Hejja mig! Så på söndag blir det dejt med Lotta Engberg och jag spår att tiden som fattig student då kommer vara över. Jag ser bilar, miljoner, resor och annat smått och gott framför mig.

Kommer ni ihåg när Bingolotto var ett nytt påfund, när Loket var programledare? Kommer ni ihåg vilka konstiga vinster det fanns då? Vad sägs om en årsförbrukning av kaffe, vinterdäck eller kattmat? Jag minns att jag flera gånger hörde någon vinna något som dom inte tyckte om eller inte hade nytta av. För i ärlighetens namn, vad ska jag med en årsförbrukning kattmat till? Mata dammråttorna?

Jag har aldrig vunnit något av högre värde. Jag vet att jag en gång vunnit 500 kronor på en skraplott jag köpte i Visby. Då blev jag lycklig. Jag vet också att jag vunnit 500 kronor i en JackVegas-automat när jag var tonåring. Jag var sådär berusad som bara en nybliven 18åring kan vara på krogen, förstod inte riktigt vad spelet gick ut på så jag sparkade till automaten och helt plötsligt skrev den ut ett kvitto på 500 riksdaler. Behöver jag säga att jag var kung i baren den kvällen?

Jag blir alltid löjligt glad när jag vinner något, även om det bara är en ny trisslott. Eller en bingolott. När jag fick bingo ute i spåret idag ville jag bara skrika biiingooo så att alla kunde höra att jag vunnit men jag bet mig i tungan samtidigt som leendet gick från öra till öra. Så nu håller jag tummarna för att jag vinner något på söndag, om så bara en ny bingolott. Och det bästa är att en tipspromenad till hinns med så då kanske även sambon kan vinna sig en lott...?

Kommentarer
Postat av: Jeanette

Då hoppass vi på storvinst!!



Jag vann lite över 1500 kr på joker en gång för x antal år sen, det var första (och än så länge sista) vinsten för mig, det var jätteroligt =) det var straxx innan min födelsedag oxå så med alla fölsepengar + vinsten kunde jag köpa en extremt efterlängtad Louis Vuittonväska =D



Men min mormor, hon lyckadesmed konsten att vinna en miljon på en triss-lott.... hoppas jag har ärvt det!

2011-04-25 @ 14:28:01
URL: http://makeovermadness.shapemeup.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0