Äntligen lördag

Jag brukar gå upp någon gång mellan halv och kvart i sju. Att få vakna och gå upp vid halv tio var underbart. Jag har ätit en lyxig frukost med pannkakor och en smaskig smoothie (som jag fortfarande vill ha mangovodka i). Att det är grått och trist ute spelar ingen roll. Mina planer för dagen är att ligga i soffan och göra just ingenting.

Var på en mysig fika igår med en av tjejerna ur föräldragruppen. Vi har fått lite kontakt via Facebook. Facebook gör det så enkelt. En tumme upp där, en liten kommentar här. Helt plötsligt känns det inte konstigt att fråga om den andra är sugen på en fika. Innan fikan var jag lite "nervös". Tjejen ifråga och jag känner inte varandra för fem öre och jag var rädd för att det skulle bli stelt, pinsamt och att allt vi skulle prata om var tjocka magar och bebisar för att det kanske var det enda vi hade gemensamt.

Vi träffades vid två. Första gången jag kollade på klockan var den tjugo i sex. Tiden bara försvann. Självklart blev det en del prat om tjocka magar och bebisar och det var skönt att få dela vissa funderingar. Inse att jag inte är ensam om vissa tankar. Inse att jag kanske inte är Sveriges sämsta gravida kvinna trots allt. Det finns fler, i alla fall en till, som också fantiserar om rödvin och har bestämt att hon ska ha med sig en ostbricka i BB-väskan. Men vi hade inte bara de tjocka magarna gemensamt. På fyra timmar avhandlade vi det mesta och jag tror att jag funnit en ny vän. En vän som jag kommer kunna ha mycket roligt med. En vän som bevisligen har ungefär lika knäppa tankar som mig.

Kommentarer
Postat av: sanna

Härligt med föräldragrupp, hoppas du får tag i bra mammor och pappor, det är guld värt.

2011-04-16 @ 12:49:23
URL: http://tjockisresa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0