Mot Östermalm

Vi är tre tjejer som gick i samma klass på Sjöbefälshögskolan. M, som ni hört om tidigare, A och så jag. Vi kommer från tre olika platser i landet. M är fågel, A är mittemellan och jag är fisk. Geografiskt sett. Under skoltiden förälskade vi oss i staden vi bor i. A och jag förälskade oss även i varsinn grabb. Alla tog vi beslutet att bo kvar. Det är inte så ofta vi träffas längre. M jobbar väldigt mycket och långa törnar, det är inte ovanligt att hon är borta från Sverige i 12 veckor. A är i regel borta mellan åtta och tio veckor. Och så är det jag som bara är borta fem veckor. Det är inte ofta vi är hemma samtidigt. Men nu är vi det och det ska firas med middag på Östermalm.

Vi är lite knäppa så vi har döpt om stadsdelarna vi bor i. Jag bor på Söder. A bor på Östermalm. Och M bor i Fittja. Nu bär det av mot A, kristallkronorna och minkpälsarna på Östermalm för en trevlig kväll med vin, skitsnack och skratt. Vi ska fira att A också blivit landkrabba. Vad hon ska göra mer än att vara lyxhustu på Östermalm är ock oklart...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0