Fem

Jag gjorde det!

Jag sprang fem kilometer! Jag sprang hela vägen! Det gick sakta och trögt på slutet men jag gjorde det! Jag är så nöjd över mig själv just nu. Och tiden var inte den sämsta den heller, 38 minuter och 37 sekunder. Tittade inte på tiden under rundan utan fokuserade på pulsen, att den inte skulle stiga allt för mycket, att jag inte skulle springa så fort att jag inte skulle orka. Så rundan skedde i ett förhållandevis lugnt tempo, i alla fall om man jämför med mina kortare joggingrundor. Jag kan dock inte garantera att rundan är exakt fem kilometer. Jag vet nämligen vart den slutar men är lite osäker på vart den börjar... Har frågat vänner som springer i samma grönområde men det är bara en av dom som bryr sig om distansen men hon tolkade det också som att rundan börjar där jag tror.

Mina nya löparkläder var väldigt bekväma, dock kände inte jag mig riktigt bekväm i dom. Kändes ganska naket att bara ha tights och en ganska tight tröja som inte gick ner över rumpan. Ute i grönområdet brydde jag mig inte så mycket men det kändes lite konstigt att traska omkring i civilisationen till och från joggingspåret. Hade damtröjan på mig idag men misstänker att jag kommer trivas bättre i herrtröjan då den är lite längre och rakare i modellen. Den är dock lite tjockare och en solig sensommardag som idag kändes inte den som ett bra val. Kände mig också lite småmuppig då jag investerade i ett pannband idag, sportig ala 80-tal. Hatar när svetten rinner ner i ögonen och det slapp jag ju idag. Till priset av 49 kronor och ganska mycket 80-tals-känsla ;)

Men jag sprang fem kilometer utan att dö. Och på en tid som jag är mer än nöjd med. Nästa mål är att hamna under 35 minuter :)

Kommentarer
Postat av: Åge

Wohoo, bra gjort! Hejja!

2010-09-09 @ 18:35:01
Postat av: Malin

Bra jobbat!! En bra tid också :)



Kände mig också lite obekväm i tight och funktionströja i början men det går bättre och bättre för var gång jag är ute och springer.

2010-09-09 @ 20:16:23
URL: http://halsanframforallt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0