93,5

Vågen visade 93,5 kilo imorse. Det är en minskning på fem kilo sedan starten för tio veckor sedan. 93,5. Jag kan inte minnas när jag vägde så "lite" senast. Under våren 2006 gick jag ner en hel del i vikt och vägde som minst 88 kilo. Att gå ner i vikt då var inget jag gjorde medvetet, det bara blev så. Jag var till sjöss under flera månader och maten ombord var inte helt okej. Levde på potatismos och öl. Ingen diet jag rekomenderar men den funkade. När jag kom hem och ställde mig på vågen blev jag förvånad men iställer för att bli motiverad över siffrorna kände jag mest det här var ju lätt och så fortsatte jag käka chips och dricka vin.

Gick självklart snabbt upp många kilon igen men på något konstigt sätt brydde jag mig inet. Jag hade ju inte kämpat för dom kilona på riktigt så jag såg väl inte vad som hände. Att jag återigen började närma mig tresiffrigt på vågen. Under sensommaren och hösten 2007 var jag åter till sjöss i flera månader och åter igen hade jag en urusel kock. Den här gången levde jag på chokladöverdragna skumbjörnar och öl. Inte heller något jag rekomenderar men jag tappade sju kilon på sju veckor. Samma sak hände dock när jag kom hem. Jag frossade i mat och godsaker och vid midsommar 2010 stod vågen på 104 kilo. Det var då jag tog tag i mitt liv. Började kämpa.

Sen i midsomras har jag alltså gått ner tio kilo vilket känns grymt bra. I bloggen använder jag dock 98,5 som min startvikt. Men fem kilo på tio veckor är bra. Jag är nöjd. Jag är stolt. Och den här gången vet jag att jag kommer hålla vikten. Jag har fått kämpa p riktigt och lägga om mina vanor. Att äta choklad och dricka öl är ingen hållbar lösning...

Kommentarer
Postat av: Malin

Klart du ska vara nöjd! Det är ju hur bra som helst!

2010-10-18 @ 18:35:00
URL: http://halsanframforallt.wordpress.com
Postat av: Cinderella

Nog är det väl konstigt hur man väljer att behandla sig själv! För mig har matportioner i skogshuggarklassen och massor med bröd tillhört normaltillståndet och sedan en massa gott till efterrätt. Tur att insikten kan infinna sig!



Lycka till med din nya livsstil, klart du kommer att fixa det!

2010-10-18 @ 21:29:18
URL: http://enbalpaslottetiseptember.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0