Söndagsskola

Haha, ja idag har jag haft söndagsskola här hemma. Men särskilt biblisk har jag inte varit. Jag har studerat i mina chockrosa läroböcker i affärsredovisning inför duggan imorgon. Ibland känns det som om jag fattar det. Plus på den sidan, minus på den, smack, smack, smack. Sen kommer det saker och rör till allt och gör mig förvirrad. Ordet periodiseringar ger mig rysningar.

Förvirrad som jag är så hade jag ju givetvis lyckats förtränga att det var imorgon en frivillig inlämningsuppgift skall in. Var helt säker på att den skulle in på onsdag. Så den har jag stressat igenom. Syftet med dessa frivilliga uppgifter är att vi ska vara förberedda inför föreläsningarna och kunna hänga med mer. Det funkade inte så bra för mig den här gången. Jag har ingen aning om vad jag skrev om för en timme sedan! Letade bara efter de ord som efterfrågades i uppgiften och skrev om texten hjälpligt.

Well well, det går inte alltid bra. Jag har i alla fall varit på gymmet men middagen bestod av tortellini så det går väl plus minus noll antar jag. Funderade på det medan jag lagade maten. Jag får ruskit dåligt samvete när jag äter en middag enbart bestående av pasta. Men alla mina andra måltider så äter jag betydligt mindre kolhydrater än vad man "ska". Normalt kokar jag alltid en halv portion fullkornspasta, jag äter alltid en potatis, aldrig två, mjukt, vitt, fluffigt underbart bröd äter jag högst någon gång i månaden. Däremellan är det knäckbröd som gäller. Och som idag, när jag åt en middag bestående av pasta, mätte jag noggrant upp pastan för att få exakt en portion. Jag tror jag ska lägga ner det dåliga samvetet. För tre månader sedan hällde jag pasta direkt i kastrullen och väl i durkslaget såg jag att det var mat för ett helt kompani. Problemet då var att jag tryckte i mig allt. Och här sitter jag och har dåligt samvete för att jag ätit en rekomenderad portion...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0