Skrivarproblem

För ett par månader sedan köpte vi en skrivare. En svart liten sak som står i ett hörn och för det mesta är ganska beskedlig. Observera för det mesta. Jag har varit så glad och nöjd över den och för att inte nämna den fascination jag känt över att den är trådlös. Jag kan sitta i köket och skriva ut, jag kan ligga i sängen och skriva ut. Coolt. Idag är inte skrivaren så cool. Faktum är att jag funderar på att elda upp den!

Problemet började i förgår. Jag behövde skriva ut ett par viktiga papper i Excel-format och hur jag än gjorde gick det inte. Har inte stött på detta problem innan men misstänkte att det kanske berodde på att jag använder OpenOffice. Testade att skriva ut ett par andra filer, både Word och Excel via OpenOffice. Inga problem. Det var just den filen. Den enda fil som spelade någon roll. Till slut lyckades jag spara den i nåt skumt format och öppna den i detta och då plötsligt gick det. Halleluja!

Skrev ut massor med papper igår. Word, PDF och Excel. En salig blandning. Skrivaren knorrade inte en enda gång. Hur tror ni då att det går idag? Åt helvete. Samma sak som i förgår. Alla andra filer går att skriva ut utom just denna Excel-fil! Helt jävla sinnessjukt! En och en halv timme satt jag vid datorn innan skrivaren började surra. Testade allt möjligt men det som till slut fick ut papprena var via ett inte fullt så smidigt sätt. Spara filen som PDF och maila till min G-mail, öppna som Google-dokument, välja skriv ut så att den öppnade Google-dokumentet i en ny flik (att öppna PDF-filen direkt och skriva ut gick ju så klart inte) och sen skriva ut. Hade jag kommit på det från början hade det ju bara varit lite krångligare än normalt och tagit fem minuter extra men jag satt ju och grejade med olika format och skrivarinställningar.

Jag ber om ursäkt för detta gnällinlägg men det lindrade lite av min aggression mot denna teknikpryl. Jag kanske inte nödvändigtvis eldar upp den men en och annan svordom och ond blick skall den få resten av kvällen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0