Saft!

Jag har lagt märke till en lustig sak. Jag äter ju i regel ganska allsidigt och har inga direkta förbud. Självklart får jag inte trycka i mig pizza tre dagar i veckan men blir jag sugen på pizza så är det helt okej. Likadant med godis, glass och chips. Jag kör med mitt lördagsgodis och det fungerar bra. Men nu till det lustiga.

De dagar jag omedvetet äter kolhydratfattigt, som idag med spenatgattäng till både lunch och middag, blir jag enormt sötsugen på kvällen. Men jag blir inte sugen på godis, kakor eller liknande. Jag blir sugen på saft! Saft i massor! Smak spelar inte så stor roll, bara den är frisk så som fläder eller svartvinbär, och kall. Jag kan dricka en hel tillbringare! De dagar jag äter pasta, bulgur eller annan mat med mycket kolhydrater, även om de är långsamma, får jag inte dessa saft-cravings. Jag undrar om det är ett lustigt sammanträffande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0