Julmarknad på Slottet

Första advent är det alltid julmarknad på Kalmar Slott. Det är en oerhört mysig tillställning med mycket vackert hantverk och massor med god mat. Och godis! Har idag strosat runt på marknaden, letade efter fårskinnstofflor men dom som fanns var så dyra. 500 kronor för ett par innetofflor är i dyraste laget. Är det någon som vet vart man kan köpa modell billigare? Mycket vackert och roligt hantverk fanns det. Jag älskar att kolla på krimskrams men köper sällan, vet inte vart jag ska ha det! Längst tid spenderades dock bland alla delikatesshandlare som gladerligen erbjöd smakprov...

Korvar, lax, bröd, glögg, ostar, godis, senap. Det finns hur mycket som helst! Tyvärr är det ju mycket av allt det där goda som inte är lämpligt att äta när man är gravid. Jag är mycket upprörd över att jag måste vänta till sommaren med att få äta goda mögelostar, chevre och kittostar. Jag älskar ost. Tydligen är inte rökt och gravad lax heller någon höjdare. I alla fall inte om den varit vakumförpackad. Jag ska be mamma grava en hel laxodling till mig tills jag ska fira jul med dem. Men godis finns det inga restriktioner mot så jag har smaskat marsipan, fudge, polkagrisar och kola. Och även köpt en hel del. Har placerat alla  påsar högts upp i köksskåpet så jag inte når dom utan att behöva klättra på en stol. Kan ju hoppas att jag är lika lat som vanligt, även när det kommer till godisjakt :)

Kommentarer
Postat av: Emma

ah haha allt blir kattskit av office :P tack för kommentaren :)

2010-11-26 @ 22:32:12
URL: http://emmavikten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0