Godnatt

Nu är det kväll hos mig och jag säger godnatt. Har inte sett något av vare sig iskylan eller snödrivorna som utlovats men dom kanske kommer under natten? Hoppas att det imorgon är en decimeter snö, tre minusgrader och solsken. I så fall släpar jag med mig fästmannen till Slottskyrkan och säger ja. Jag har alltid velat ha ett vinterbröllop med snö och solsken. Dock är det svårt att planera för sådant om man bor i Kalmar. Kan man bjuda till bröllop och skriva på inbjudan att datum är okänt, 24 h notice gäller? Nä, det får nog bli ett höstbröllop. Då vet man att det är regn och rusk men det kan bli hur fint som helst med middag i vacker lokal och en sprakande brasa. Ja, jag är romantiker. Nästa höst kanske, när vi firar fem år. Eller så drar vi till Jukkasjärvi så jag får min snö. Fast då borde vi kanske ha bokat för typ sju år sedan...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0