Soffpotatisen är trött på soffan

När jag startade den här bloggen i slutet på sommaren var den till en början tänkt som ett hjälpmedel för mig att gå ner i vikt. Jag skrev mat- och träningsdagbok och skrev in min vikt vecka för vecka. Någonstans på vägen insåg jag att jag inte hade så mycket att skriva om träning och viktnedgång utan bloggen blev mer och mer personlig. Jag använde mig inte av någon fancy diet och testade inga spännande träningsformer så jag fick ge mina läsare en inblick i mitt liv i allmänhet.

I början var det kämpigt med viktnedgången. Jag ville inte träna. Det var ju jobbigt. Bloggen var bra där, det blev en spark i baken för att faktiskt göra det. Och sakta försvann kilona. Under hösten blev jag som bekant gravid och där pausade viktresan. Jag har sedan dess dock fortsatt leva hälsosamt. Träna, promenera, äta bra mat. Nu under julhelgen har dock det där hälsosamma livet försvunnit.

Jag tycker det är jobbigt att leva hälsosamt när jag är hos mina föräldrar. Jag kan inte leva efter mina rutiner utan får anpassa mig efter deras. Frukost äter jag som vanligt. Under dagen småäter de rätt mycket eftersom de aldrig äter lunch. Mackor, frukt och nu under julen har det blivit mycket godis. När det är dags för middag är man jättehungrig och äter alldeles för mycket av allt. Potatis, sås, kött eller fisk. Traditionell husmanskost. Sällan några grönsaker. Jag har lagat mat ett par gånger men julrester finns det fortfarande gott om...

Den enda motion jag får är en och annan promenad. Här ute på ön finns det inget gym eller simhall. Jag känner mig som en stoppad korv. När jag började mitt nya nyttiga liv i somras trodde jag aldrig att jag skulle komma till den punkt då jag faktiskt ville träna. Jag vill inget hellre än att köra mitt styrkeprogram eller simma en kilometer. Inatt drömde jag till och med om att jag körde bänkpress! Jag vill träna. Jag vill äta broccolli, fullkornsbröd och spenat. Det ska bli skönt att komma hem till verkligheten på måndag...

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Jag antar att Du nu är tillbaks till nyttiga vanor igen. Det här att röra på sig kan bli ett behov och ett bra behov!

GOTT NYTT ÅR!

2010-12-30 @ 08:19:33
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0