Ett plus ett

I och med företagsekonomin och kalkyleringen jobbar jag på min logiska sida. Jag är inte särskilt logisk men inte heller särskilt kreativ. Egentligen är jag rätt flummig som person. Så under föreläsningen idag började jag tänka på lite enkel matematik.

Ett plus ett är två. Det är vad vi lärt oss.
Att ett plus ett även kan bli tre tror jag att rätt många är med på. Mamma plus pappa är lika med barn och därmed en liten familj på tre personer.
Och så favoriten då. Ett plus ett kan även bli ett. Håller ni med? En biflod plus en biflod är vadå? Just det, en flod.

Ett plus ett är två. Eller tre. Eller ett.

Jag lär knappast få Nobelpris i matematik...


Kommentarer
Postat av: josefin

Välkommen in att se om det blev just DU som vann dagens tävling!

2010-12-10 @ 22:29:36
URL: http://sameoldstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0