En lite bättre dag

Gårdagen var en riktig pissdag. Vet inte varför men allt kändes bara hopplöst. Lite av den känslan hänger kvar men det är i alla fall lite bättre. Jag är fortfarande trött och snuvig men idag ska jag inte fastna i soffan med Ben&Jerry :) Faktum är att jag är rätt omotiverad till det mesta. Jag har hela hösten varit väldigt taggad till skolan men det har dalat nu. Jag orkar inte. Om en vecka är det jullov, visserligen bara i två veckor men ändå. Ska ta mitt pick och pack och åka hem till mor och far. Det ser jag verkligen fram emot. Äta god mat, umgås med familjen och hoppa omkring på Bohusläns granitklippor. Livet brukar kännas enkelt då. Just då när jag får knalla omkring på den bohusländska graniten, då är livet enkelt. Att vara på barndomsorten allt för länge påkallar dock en hel del känslor eftersom jag aldrig trivts där och flyttade hemifrån som sextonåring.

På hemorten är alla så fascinerade av att jag har sjökaptensexamen. När jag är i samhället känner jag mig som en apa på zoo. Jag tycker inte att det är kul när människor kommer fram och frågar hur det går. Om jag vore revisor, sjuksköterska eller kock hade ingen brytt sig. Jag tycker mest att det är påfrestande, speciellt eftersom jag rätt länge inte varit helt nöjd med mitt yrkesval. Även om jag är omotiverad till plugget just nu så är jag nöjd, innerst inne. Jag är äntligen på rätt spår! Och den känslan ska jag ha kvar resten av dagen så kanske det här blir en rätt bra dag ändå. Jag gör det jag vill och jag slipper denna enorma påmönstringsångest (att mitt gamla fartyg idag knyter fast i New York och att jag missar monstershopping försöker jag förtränga...). Jag bor i den stad jag känner mig hemma i. Jag lever tillsammans med en man jag älskar och vi väntar vårat första barn. Livet är rätt bra ändå!

Kommentarer
Postat av: Catrin

Hej, vilken tjusig blogg du har! :)



Jag driver en blogg som handlar om min vardag och mitt liv. Men även, så har jag en rådgivningsfunktion. Behöver du ett råd? ett tips? eller behöver du ha svar på en fråga? Då kan du klicka in under Frågehörna hos mig och ställa din fråga!



Ser fram emot din fråga!



Kram Catrin

Http://Catrinskrypin.webblogg.se

2010-12-14 @ 17:48:07
URL: http://catrinskrypin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0