Det här gick ju inte så bra...

Klockan ringde sex. Jag var trött och vill inte gå upp men kom på att jag skulle ju åka hem till mina föräldrar. Masade mig upp ur sängen, åt frukost, sminkade mig och hoppade in i taxin som var i tid. Kom ombord på tåget, gjorde mig hemmastadd och plockade upp en tidning. Innan vi ens hade lämnat stationen så plingade det i högtalarna och ordet TRAFIKMEDDELANDE annonserades ut. Loket gick inte att starta. Lokföraren jobbade på det och 20 minuter senare fick vi veta att han gett upp och att tåget var inställt. Inga ersättningsbussar skulle komma. Hepp.

En stor folkmassa rörde sig mot den lilla resebutiken på Centralen och jag med min stora väska, två kassar med julklappar och handväska kom sist i folkmassan så när mitt nummer ropades upp fick jag veta att alla biljetter med nästa tåg var slutsålda. Jag fick en plats på tåget som går 1157. Nu sitter jag hemma i soffan igen. Väskorna och julklapparna är inlåsta i ett skåp på Centralen. Mina lår har domnat bort efter promenaden hem. Jag känner mig ganska uppgiven. Att det skulle bli förseningar hade jag räknat med men inte att jag skulle lämna stan fyra timmar senare än planerat. Jag känner för att gråta men är för lat. Då måste jag ju sminka om mig. Det orkar jag inte. Lika bra att sätta på ett avsnitt med Sex And The City.

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Man skulle ju vilja veta varför det plötsligt har blivit omöjligt att köra tåg på vintern i Sverige. Vinter har vi ju liksom alltid haft i det här landet och tåg också i många år. Det nya är det här kaoset. Något måste ha hänt. Frågan är vad.



Hoppas att Du har kommit fram nu.

2010-12-23 @ 08:15:23
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: anne

Jag ser ju att du kom fram och att allt är väl men jag hade definitivt velat gråta jag också om jag varit i din sits. Men också varit för lat...



Vilken resa!



Hoppas nu att resten av helgen blir som du vill ha den.

2010-12-25 @ 11:14:40
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0