Dan före dan

Efter många om och men kom jag hem till föräldrarna igår. Totalt var jag cirka sex timmar försenad och tågresan var en mardröm. Ett fullsatt tåg och jag lyckades hamna bredvid en gammal extremt överviktig gubbe som stank gammal människa och urin... Vandrade mest runt i tåget och mådde illa. Men nu har jag varit på plats i ett dygn och jag njuter!

Pappa och jag har idag huggit Bohusläns snedaste tall. Det är en liten tradition vi har. Att vi har tall istället för gran beror på att mamma är allergisk mot granar. Att dom blir sneda beror på lite halvtaskigt ögonmått. Tallen ifråga ser alltid så fin ut i skogen men väl inne brukar den luta lite. Tallen i år är dessutom lite halvdöd. När vi skakat av all snö såg vi att barren var gröngula och vi hade barr i hela huset efter att ha lyft in den...

Vidare har vi ätit julbord med min farmor idag. Hon skulle fira jul imorgon med sin andra son så vi bjöd ner henne på mat idag istället. Julmat idag. Och imorgon. Och garanterat i övermorgon. Kylen svämmar över och jag börjar redan längta efter vanlig mat... Mamma hade dock gravat lax och den var sååå god! Jag älskar gravad lax men rekommendationerna är ju att man inte ska äta vakumförpackad gravad lax när man är gravid. Nygravad ska dock gå bra. Jag fullkomligt älskar gravad lax så jag njöt för fullt.

Sammantaget har det varit en bra dag för dan. Imorgon är det julafton så jag önskar er alla en god jul! Och imorgon får jag öppna paketen som ligger och väntar. Jag känner mig som ett barn igen!

Kommentarer
Postat av: emsut.



God Jul :)

2010-12-23 @ 21:39:21
URL: http://emsut.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Du ska nog vara glad att Du ändå är framme. Hör på rapport att 500 bilar sitter fast nere på Österlen och polisen vädjar till folk att stanna hemma.



Hur som helst så önskar jag Dig en riktigt God Jul!

2010-12-24 @ 00:02:22
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag har ätit allt jag under julen. Inga orimliga mängder men typ så som jag brukar äta annars... gravad lax och prinskorvar och allt vad det nu är trots att jag är gravid :)

2010-12-26 @ 13:30:12
URL: http://musiksara.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0