Champagne

Sen jag blev gravid har jag inte varit sugen på alkohol en enda gång. Jag har druckit alkoholfria viner och öl men mest för själva "grejen". Bara för att jag är gravid vill jag inte dricka vatten eller läsk ur ett vanligt tråkigt glas om jag är på restaurang. Jag vill inte känna mig som ett barn bara för att jag väntar ett. Tycker inte de alkoholfria vinerna är jättegoda så hemma brukar jag dricka svartvinbärssaft eller flädersaft ur vinglas istället. Men nu, helt plötsligt, blev jag så ruskigt sugen på champagne. Dyr, kall champagne med massor av små, små bubblor. Jag älskar champagne och sambon och jag brukar ofta hitta på anledningar till att dricka denna underbara dryck. Ikväll får det dock bli ICAs äpplecider, förlåt äppledryck med ciderkaraktär. Men ur ett champagneglas. Såklart. Äppledryck med ciderkaraktär, leggings och stor kofta, raggsockor och SATC. En glamourös fredagskväll i en gravid gräsänkas liv!


Bild lånad från internet

Kommentarer
Postat av: Cinderella

Åh.... Jag har också längtat efter riktigt god champagne i flera veckor nu. Jag drack litet mer än lagom när äldsta sonen tog studenten i våras och det var så gott, lyxigt och härligt.



Du gör klokt i att mysa med andra sortens bubblor och raggisar ikväll! :)

2010-12-10 @ 20:40:10
URL: http://enbalpaslottetiseptember.blogg.se/
Postat av: Linda

Har du testat systemets alkoholfria bubbel? Det är faktiskt inte alls dumt. :) Själv firade jag födelsedag i helgen med äkta rosa champagne, men det alkoholfria kan ju vara bättre för er del. ;)

2010-12-13 @ 09:04:49
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0