Välkomna

Välkomna till ännu en ny blogg. Här kommer jag skriva om min vardag, min historia. Inläggen kommer variera om mitt liv, mitt beslut att gå iland och sadla om från styrman till landkrabba och min kamp mot vågen som börjar här och nu.

Jag har alltid varit överviktig, mer eller mindre. Jag har egentligen aldrig försökt att gå ner i vikt. Visst, jag har hoppat på en och annan diet men tröttnat efter ett par dagar men har i det stora hela alltid varit hyfsat nöjd med hur jag sett ut. Men nu har kilona smugit sig på ett efter ett och vågen visar idag tresiffrigt. Hur mycket över hundra vet jag inte. Jag är rädd för att väga mig. Finns flera anledningar till att vikten skjutit i höjden under dom sista åren. Skiftarbete ombord, ett par öl var och varannan dag och ett lite väl lyxigt liv under ledigheterna hemma är några anledningar.

Varför har jag nu tagit beslutet då? Ja, jag tittade mig själv i spegeln och gillade inte vad jag såg. Jag har läst ett par motiverande bloggar om människor som kämpar, på ett hälsosamt sätt, att gå ner i vikt. Men den största anledningen är att min sambo och jag bestämt oss för att skaffa barn och jag vill inte väga 120 kilo efter en graviditet.

Jag kommer återkomma med vikt (när jag köpt en våg) och mått. Kanske bilder om jag känner mig bekväm med det. Idag är jag inte det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0