Tankar om studentliv

På väg in till stan, ska vara någon förenings- och företagsmässa på Kåren. Tänkte gå dit och kolla läget i alla fall. Mitt skitfula lila pannband är på. Lika bäst. Säkrast. Har man det inte på och någon av faddrarna/generalerna upptäcker att man är nolla så får man just det, en stor fet nolla i pannan. Vet inte vad som är mest pinsamt, ett lila pannband som skär sig till min korallfärgade tunika eller en stor svart nolla i pannan som inte går att tvätta bort? Pannbandet kan jag ju ändå ta av så fort jag lämnar studentområdet!

Som ni kanske märker så är jag inte alltför förtjust i det här med studentliv. En gång var jag det. Jag jobbade på studentpuben, jag var med och arrangerade temakvällar och lekdagar. Jag var med och ordnade tjejträffar för oss tjejer på Sjöbefälsskolan. Jag trivdes med det. Jag älskade att stå bakom baren, skoja och spexa. Men nu är jag 26 år och har gjort allt det där förr, dom yngre förmågoorna får ta över. Hade jag varit student för första gången så hade jag inte tvekat en sekund. Studentlivet är något som jag inte hade velat missa. Men den här gången gör jag gärna det! :)

Kommentarer
Postat av: lucke

trevlig blogg du :)

2010-08-24 @ 10:05:09
URL: http://modegrabben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0