Promenad med pulsklocka

Kom hemifrån lite senare än väntat då jag var så nyfiken på pulsklockan jag köpte igår. Det blev den billigaste varianten som fanns på Stadium, från deras egna märke SOC. Den visar tid, datum, har ett stoppur samt själva pulsgrejen då med slag per minut och procent av maxpuls. Mer behöver jag inte. Inte just nu. Finns en mängd andra finesser och funktioner men dom har jag inte tittat närmare på.

Pulsklockan visade under promenaden att min puls låg mellan 65 - 70% av maxpuls vilket jag antar är rätt normalt eller okej för en rask promenad i varmt väder. I upppförsbackarna ökade den lite till för att sen gå ner. En av finesserna på den är kalorimätning och där blev jag förvånad. Jag lyckades ställa in kön, längd, vikt och födelsedata så det är up to date. Under min 60 minuter långa promenad brände jag cirka 450 kcal enligt klockan (har glömt bort vad det stod). Är det verkligen möjligt? Låter väldigt mycket tycker jag.

Inser att jag verkligen bör läsa på mer om träning. Kost har jag hyfsat bra koll på. Eller jag vet i alla fall hur jag vill äta och det tänker jag testa. Jag vill inte äta någon diet, jag vill äta mat jag tycker om och mår bra av. Jag vill inte hoppa på LCHF för jag blir äcklad av allt fett. Jag vill äta enligt tallriksmodellen som människor gjort i alla tider men ersätta en del av kolhydraterna med grönsallad och bönor och annat gott från växtriket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0