Min nya matvana

Att äta ensam är något bland det tråkigaste som finns! Jag hatar att laga till något gott, lägga upp det lite snitsigt och veta att det bara är jag som kommer få smaka det. När jag äter ensam har jag dessutom en tendens till att kasta i mig maten vilket i sin tur leder till att jag ofta äter mer än vad jag behöver. Men nu har jag kommit på en lösning på problemet! Korsord! Jag löser korsord medan jag äter. Mycket bättre än att läsa en bok eftersom jag där bara tappar bort mig hela tiden när jag vänder blicken tillbaks till tallriken. Middagen intas långsammare och jag känner mig inte riktigt lika ensam. På kuppen kanske jag blir smartare dessutom?!

Normal middag på balkongen nu för tiden...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0