Långlunch och biltvätt

Det blev en riktig långlunch igår med M. Ringde henne efter att jag varit på en studieförberedande föreläsning och vi bestämde att ses på vårt vanliga lunchställe. Det är nog det bästa stället i stan. Varje dag så har dom ett "vanligt" lunchalternativ, ofta någon form av upphottad husmanskost men på fredag brukar dom lyxa till det med potatisgrattäng och fläskfilé och liknande. Dom har även ett GI-alternativ, ett vegetarisikt alternativ och en sallad. Otroligt vällagad mat och bra priser. Samt att det passar oss perfekt. Jag vill äta nyttigt och M är vegetarian. Många andra lunchställen har ju bara en tinad quornfilé som vegetarisk lunch...

Blev en sväng på stan, fastnade på Hemtex och råkade där komma in i ett riktigt shopping-mode. Hann avverka andra Hemtex i stan, Kid Hemtextil, IKEA och Mio (ja, vi gillar heminredning) Följande sms gick iväg till sambon: Älskling, förlåt men jag har shoppat oss fattiga. Men vad fint det kommer bli i vår lägenhet! Vill så gärna berätta och visa inköpen men han vet inte än vad det är så det får vänta :)

Gårdagens höjdpunkt var ändå biltvätten. Sedan flera år tillbaks så är M och jag löjligt förtjusta i biltvätten. Vi sitter alltid kvar i bilen och tjuter av skratt och någon form av skräckblandad förtjusning. Vi laddar även upp med godis och dricka, M brukar jämföra det med att gå på bio. Vi är inte normala. Inte någonstans.

Som bio enligt vissa...


Lunchen avslutades i vanlig ordning med en middag, en flaska rödvin och en Cosmopolitan. Life is good!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag var också på shoppinghumör igår. Nya sängkläder på lindex, nya jeans, en blus... Härligt! :)

2010-08-26 @ 11:46:53
URL: http://svartvitkatt.blogg.se/
Postat av: Landkrabba

Ja, shopping är en underbar syssla! ;)

2010-08-26 @ 20:26:17
URL: http://landkrabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0