Grease

Kommer bli en väldigt kul kväll idag, ska nämligen på en utomhusversion av musikalen Grease! Jag har alltid älskat Grease, enda sedan jag var liten flicka och såg den första gången. Musiken, karaktärerna, kläderna, frisyrerna, I just love it! Ser verkligen fram emot det! Ska dit med sambon och svärföräldrarna. Svärfar fyllde 60 år tidigare i våras och i present så gav vi honom en kväll på stan med middag, dryck och musikal då.

Middagen ska intagas på en väldigt trevlig restaurang här i stan. Dom har en grym grillbuffé med flera olika salladssorter, ännu fler såser, efterrätter, bröd, rubbet! Ska försöka att plocka av dom nyttigare delarna men det kommer bli svårt. Vin till maten kommer det också bli. Aj aj aj.

Nog för att jag verkligen ska försöka att gå ner i vikt den här gången men jag är inte villig att ge upp allt. Det vore antagligen det bästa, äta en pulverdiet i x antal veckor för att se snabba resultat men jag tycker att det verkar som om allt för många går upp allt dom gått ner och lite därtill... Jag vill kunna leva ett vanligt liv. Äta en god middag med vänner och familj, ta ett glas vin då och då och äta lite godis framför TVn på lördag. Om man äter nyttigt och tränar hyfsat så borde det väl inte vara några problem med ett par glas vin eller en påse lördagsgodis? Problemet borde väl ligga i när det blir godis, var och varannan dag och då inte bara ett hekto eller två. När det blir afterwork i solnedgången titt som tätt bara för att det är så vackert och det vore ju så gott med en öl. När det är mer regel än undantag att ta en omgång mat till och då speciellt av efterrätten som är helig på många handelsfartyg...

Jag ska testa på mitt sätt och hoppas att lite sunt förnuft, en nyttigare kost (med onyttiga inslag) och en hyfsad träningsdos ger de resultat jag önskar. Annars får det väl bli några veckor på pulver...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0