Gräsänka

Min sambo ska åka idag. Tåget går ikväll och det känns fruktansvärt redan nu. När vi träffades studerade vi bägge två på Sjöfartshögskolan och vissa kanske tycker att vi borde ha vant oss vid det här laget men det är omöjligt. Vi har haft två underbara veckor tillsammans och nu kommer vi endast att ha kontakt via mail och en knastrig satellittelefon lite då och då. Jaja, bättre än flaskpost i alla fall!

Dock känns det inte riktigt lika illa den här gången som det brukar. Om fyra veckor, när han kommer hem, är jag fortfarande hemma och kommer vara det ett tag framöver. Innan har vi gått om varandra väldigt mycket. När han har jobbat har jag varit hemma, när jag varit hemma har han jobbat. Vi har varit helt i ofas då vi jobbat på olika fartyg och dessutom jobbat olika långa pass. Att jobba på samma båt har aldrig ens fallit oss in.

Kommer sakna honom så. Han är min bästa vän och ett otroligt stort stöd för mig, oavsett vad det gäller. Fyra veckor ensam i den stora dubbelsängen. Fyra veckor ensam vid matbordet, fyra veckor ensam på promenader och gymmet. Fyra veckor ensam i soffan på kvällen. Det gör ont i hjärtat.

Kommentarer
Postat av: Uppdrag viktminskning

Stackars, vad tråkigt!



Du får passa på att göra allt som ni inte har gemensamt (om ni har olika intressen?) eller se på alla dom där filmerna som han aldrig vill se när han är hemma ;) Jag känner ju inte dig, försöker bara peppa lite.



På myrorna kan man fynda och hitta riktigt fina kläder om man har tid och lust :P (är speciellt bra när man håller på och gå ner i vikt jue)



Kram

2010-08-16 @ 17:51:14
URL: http://uppdragviktminskning.wordpress.com
Postat av: Landkrabba

Tack för din snälla kommentar! Ska försöka tänka positivt även om det är svårt just nu när lägenheten ekar (känns det som) Men med lite träning och en helt ny utbildning så ska nog tiden gå fort!



Kram

2010-08-16 @ 19:32:01
URL: http://landkrabba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0