Första skoldagen

Då var första dagen avklarad. Och det var ju inte så farligt! Upprop med information och sen kom faddrar och annat och berättade om nollningsveckorna. Kommer vara massor med aktiviteter, lekar och fest men för min del blir det väldigt lugnt. Jag har spelat ölbrännboll förr, jag har byggt flotte och kajkat runt i stadens vatten, jag har varit på Garden Partyt som Kåren anordnar, jag har varit på sittningar. Ett par "bra" grejer var det som jag ska delta i. Imorgon är det någon företags- och föreningsmässa som verkar intressant och på onsdag en studieförberedande förläsning.

Känner mig tråkig som inte vill vara med men jag har ju gjort det förr. Kommer ligga långt bakom dom andra rent socialt när skolan börjar på riktigt men jag är ändå helt övertygad om att jag kommer lära känna folk utan att springa runt på stan med ett lila pannband (som förövrigt är jättefult :))

Utbildningen lät i alla fall väldigt intressant. Första terminen kommer vi enbart läsa företagsekonomi och ska under första läsperioden gå igenom organisation och ledarskap, marknadsföring, redovisning och kalkylering. Har kollat på kursplanen och just nu känns det rätt svårt, så mycket nytt. Men så känner jag alltid inför nya kurser/arbetsuppgifter. Hittills har det ju gått bra så det löser sig säkert även denna gång!

Kommentarer
Postat av: BENITA - itsallabouttakingcontrol

Svar: Tack så mycket! :D



Hoppas du haft en fin dag!

Krams


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0