Wings for Life

Nästa vecka är det Wings for Life här i Kalmar. Jag anmälde mig i vintras och tänkte att jag hade massor med tid att springa på. Sen slog sjukstugan kvar och jag kom i gång för ett par veckor sedan. Jag hade som mål från början att ta mig över hela Ölandsbron men det kan jag nog glömma. Får nog sikta på runt 8 kilometer istället. Acceptera det och vara nöjd med det.
 
Var länge sen jag sprang något lopp. För två år sedan sprang jag de flesta lopp, inte de över en mil, här i Kalmar. Förra året blev det bara ett på 5 kilometer. Och nu har jag i det närmsta glömt bort hur man springer. Sätt ena benet framför det andra. Glöm inte bort att andas. Undvik att dö efter ett par kilometer.
 
Trött. Inte efter löprunda kanske, mer efter öronont, feber och krupp...
 
På armen syns en Forerunner 15. Har bara haft den i ett par veckor men gillar den. En av de enklare träningsklockorna men den duger bra till mig. Den har GPS och mäter puls samt att den även fungerar som ett aktivitetsarmband vilket är en sjukt bra motivationsfaktor för mig. Ser jag att jag "saknar" ett par hundra steg på kvällen innan jag ska gå och lägga mig joggar jag på stället när jag borstar tänderna för att komma upp i mitt mål. Helt enkelt så rör jag mig mer när jag får "bevis" på det. Sen gillar jag Garmin Connect och all statistik som finns där. Använder några av er Garmin Connect? Ja, jag raggar kompisar ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Inga M

Kul att få se bild på dig! Det var länge sedan men du är dig precis lik, samma glada leende! ;-)

2015-04-29 @ 03:35:15
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Linnea

Åhh!! Jag har missat att du börjar skriva igen! :) Något fick mig att klicka mig in här för första gången på evigheters evighet, är inte det lite mystiskt? Jag är en ju trogen läsare i vått och torrt så jag vill såklart att ha tillbaka min "bloggkollega" ute i etern :)
Många hälsningar Linnea I Bayern

Svar: Well, jag gör ett tafatt försök. Vi får väl se vart det leder! :) Kul att följa er i Bayern!
Landkrabba

2015-04-30 @ 09:26:23
URL: http://lanclin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0