En lång vecka

Det har varit en ganska lång vecka. Samuel har varit sjuk hela tiden och det är först imorgon jag kan skicka iväg honom till förskolan igen. Feber har blandats med öronont och krupp inatt. Var till läkare för örat igår, var rätt säker på att det värkte hål i förrgår men det syntes ingenting i örat. Elakt virus. Har missat alldeles för mycket på jobbet. Vet att jag inte ska känna dåligt samvete över det men just den här veckan hade jag behövts och det måste vara mr. Murphy och hans förbaskade lag som har ett finger med i spelet eftersom min sambo är på jobbresa just denna vecka.
 
 
 
Lite pyssel har blandats med film, joggingturer med vagnen (hu så jobbigt det var!) och utelek i den mån sjuklingen orkat. Bilden ovanför föreställer tydligen teckningar på mammas bil, farfars bil, grannens bil och doktorns öronlampa. Med en stor dos fantasi kanske man kan se det... Men snart är veckan slut och jag hoppas att även vab-säsongen är det!

Kommentarer
Postat av: Inga M

Murphys lag???

Svar: Lagen om alltings jävlighet Typ om något kan gå fel så går det fel. Som att man alltid väljer fel kö, att mackan alltid trillar med smörsidan ner, att barnen blir sjuka den vecka man är själv med dem ;)
Landkrabba

2015-04-27 @ 20:26:58
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Inga M

Ok då förstår jag! Aldrig hört uttrycket förut.

2015-05-04 @ 20:55:56
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0