Vårkänslor

 
Igår föll det cirka en decimeter snö. Igen. Vi skulle åkt till mina föräldrar på västkusten men ställde in resan på morgonen. Trafikverket varnade för mycket besvärligt före genom hela Småland och då kändes resan inte värd det. Västkusten finns kvar och brorsonen lär knappast få men för livet för att vi inte närvarade vid hans dop.
 
Men snön till trots så börjar vissa vårkänslor att komma. Paket från Outnorth är ett säkert vårtecken hos oss. Utrustningen i år har uppdaterats med ytterligare ett Trangia-kök. Vi har ett i 25-serien sen innan men har vi plats att ha med båda så underlättar det helt klart matlagning för fyra personer. Mattermosen hoppas jag kunna inviga redan i helgen. Det ser ut att bli en fin helg och vi siktar på att åka ut i något av naturområdena. Soppa på termos och grilla lite korv. Man kan ha det sämre!

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Mattermos ska jag absolut köpa en! Vet inte hur många gånger jag stått och önskat att jag hade en

Svar: Det är en bra grej! Primus har i ett par olika storlekar dessutom.
Landkrabba

2013-03-20 @ 04:27:22
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0