Äta ute

 
När våren kommer och man inte riskerar att förfrysa benmärgen så har jag lovat mig själv och barnen (fast de har värre guldfiskminne än mig) att vi ska äta ute minst en gång i veckan. Äta ute. Utomhus alltså. Inte äta ute som på restaurang.
 
Jag får väl erkänna att vi är rätt gröna på det här med friluftsliv. Viljan är större än erfarenheten. Men någonstans måste man börja. Förra sommaren fick vi höra från pessimistiska människor att det inte skulle gå att åka på tältsemester med en ettåring. Vet ni vad? Det gick alldeles utmärkt! Trots tandsprickning from hell så sov barnet så gott, så gott. Att vi planerar tältsemester nu till sommaren väcker också lite uppmärksamhet. Men om det gick bra förra året med ett barn så borde det gå dubbelt så bra i år med två barn, inte sant?
 
Men äta ute. Utomhus. Jag tänker börja mjukt. Varmkorv i termos. Snabbt och enkelt och jag vet att Adam äter det. Bygga lite självförtroende. Se att det går alldeles utmärkt att göra dagsturer ensam med två barn. Tyvärr är vi ju lite begränsade när det gäller platser. Jag måste kunna ha vagnen med mig om det inte handlar om att gå en väldigt kort sträcka. Bugaboon är på gränsen till kass när underlaget är lite gropigt men med vår gamla stridsvagn till Emmaljunga och Adam i bärstol så ska vi nog hitta på ett och annat äventyr. Det kommer nog bli en liten följetång om detta i bloggen tror jag. Jag ser fram emot våren och allt vad den kommer erbjuda!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Intressant att läsa om dina strapatser med barnen! Jag undrar om inte barn sover bättre ute i friska luften? Och detta med friluftsliv blir absolut en vana för dem så småningom och många fina minnen.
Ha en bra söndag!

2013-04-07 @ 07:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0